Ion Barladeanu si Pop Art-ul romanesc

Am vazut azinuapte pe hbo „Lumea vazuta de Ion B”. Filmul este povestea adevarata a unui destin incredibil compus din anticomunism, talent, alcoolism, viata printre gunoaie, arta/colaje/pop art, sansa, viziune incredibila, umanitate. Vă va impresiona. Ion Barladeanu, personajul principal al filmului, a muncit toata viata ca gropar, paznic sau docher, a trait pe strazi, printre ghene de gunoi, si in tot timpul asta a realizat niste colaje fantastice. Fara sa aiba habar ce-i aia pop art, viata lui Ion B. se schimba radical cand este descoperit de Dan Popescu, proprietarul galeriei H’art. Probabil, daca nu era el, lucrarile i-ar fi ramas uitate prin vreo ghena, iar „nea Ion”, recunoscut intre timp ca singurul reprezentant autentic al pop art-ului romanesc, ar fi murit un anonim. Isi numeste colajele, expuse acum la Londra si Paris alaturi de opere semnate Andy Warhol, „filme”.
Am un sentiment de ciuda amestecata cu nedumerire ca nu am auzit de I.B. mai demult si simt nevoia sa impartasesc cu toata lumea povestea lui de cersetor talentat ajuns print. Si trebuie sa vedeti filmul facut de Alexander Nanau, incalzeste inimile!

11 comentarii

Din categoria Jinx says

11 răspunsuri la „Ion Barladeanu si Pop Art-ul romanesc

  1. Unde pot să spun şi eu Crăciun fericit şi să nu fiu off topic?

  2. Am vazut si eu aseara filmul si desi ma asteptam sa nu-mi placa, m-a impresionat povestea „cenusaresei” autohtone… M-am temut pana la sfarsit ca nu cumva sa se termine prost. Un happy end aproape ireal.

  3. @motanes – gata, ai spus :)
    @AVLV – nu? :) finalul cu el pe bicicleta pedaland asa viu/alert/energic, m-a impresionat tare.

  4. mihaela

    acum l-am vazut
    si daca n-as fi citit postul tau nu m-as fi oprit sa ma uit
    foooooaaarte frumos
    am un nod in gat
    emotionant, na
    sa fim mai atenti cu betivii de la ghena
    sunt doar niste artisti nedescoperiti

  5. ce ma bucur ca a placut :)

  6. l-am vazut. a fost pe HBO. Excelent filmul. Ion Barladeanu merita sa fie remarcat de cineva.
    Ma bucur pt el
    ps: multzam pt vizita. M-as bucura sa mai apara altii ca tinepoate asa mai aflu si eu de alti bloggeri.

  7. Pai nu sunt o specie rara, sa stii :)

  8. am remarcat ca esti o specie rara.

  9. Nunu :) Ma refeream la bloggeri ca nu sunt o specie rara :)

  10. Pingback: Va povesteam « Jinx's blog

  11. vasile

    filmu nu prea ma impresionat chiar asa tare in schimb ma impresionat personaju ion, care toata viata a trait pe unde a apucat ne avind o locuinta a lui propie , si sper din tot sufletu ca cei care se ocupa de el sa aibe grija,ca si acest ion care le rotunjesc conturile, sa aibeo locuinta, asa ca sa se ocupe sai cumpere si o locuinta propie , ca intru tirziu apropiat poate nu va mai putea sa faca ce face si atunci n-o sa si mai permita sa plateasca chirie de 300- 400 euro pe luna ,sau atunci va ajunge din nou pe strada iar cei care acum care se infrupta din succesul pe care il are il vor uita.

Lasă un răspuns

