E scapare? Naiba stie

Citeam postul asta si-mi veni in cap grupa de vecini care ma ntampina in fiecare seara cand ajung acasa. Stau pe bancuta din fata blocului si discuta plini de verva. Cand ma vad, toti imi zambesc la unison, ma alinta, ma compatimesc pt. ca muncesc „mult” (desi n-am discutat niciodata cu ei programul meu), ma complimenteaza pt harnicie (?!) cand vin incarcata de la mega image, glumesc cu mine, etc. E, postul Lui Cabral m-a pus pe ganduri. Nu de alta, dar vad ca daca esti amabil, ca amicul din poveste, nu ajuta. Ba parca starnesti chiar suspiciuni. Iar eu, si mai si, de cand locuiesc in blocul asta, am respins toate initiativele vecinilor de a relationa mai apropiat, pastrand o oarecare distanta. E drept, nu-s asa fioroasa ca fostul boxeur si nu trantesc usa de la lift (stau la parter), dar ma gandesc ca motive sa cred ca vecinii nu ma plac, de fapt, ar exista. Fiindca atunci cand am tiparit si lipit la fiecare etaj afise in care ii rugam sa nu mai arunce gunoaie pe geam, au fost rupte. Si mai stiu ca atunci cand mama a plantat copacei si flori in gradinita din fata blocului au fost si reactii de tipul „mda, oricum lumea nu va avea grija de gradina si va arunca mizerii”.
In Germania daca nu-ti spalai geamurile sau nu-ti ingrijeai peticul tau de pamant erai reclamat. Si nu din rautate/lipsa de ocupatie, ci din preocuparea fireasca pt. curatenie si grija pt. o estetica placuta a comunitatii. Ca sa vezi diferenta.

Ipocrizia vecineasca si nevoia asta de a comenta negativ despre toti si toate o fi numai la romani? Si o avea vreo legatura cu transhumanta fortata a comunitatilor mici de la pajiste + prispa, la bloc +banca pe beton? Comunismul si romanismele au facut o combinatie fatala.

7 comentarii

Din categoria ala bala portocala

7 răspunsuri la „E scapare? Naiba stie

  1. Eu cu vecinii interacţionez doar când salut şi răspund la salut. Atât. Locuiesc îna cest bloc de un an de zile. Pentru că munca mea este on-line în proporţie de 70%, mă simt fff confortabil să muncesc de acasă.

    Pe la 11 cobor după pâine la magazinul de la parterul blocului. Dacă plec vreo două ore, cu treburi prin oraş, ei mă văd, pt. că mereu e cineva în faţa blocului.

    Mă întorc iar pe acasă, că mai am treabă on-line. Peste o oră mai am o treabă afară. Mă sui în maşină, mă întorc peste 40 de min. Pe la 17 fără… iar dispar, mă întorc pe la 20 si un pic.

    Vecinii mai mereu în faţa blocului. Cred că se întreabă ăştia: Bă, cu ce dracu’ se ocupă ăsta, că-l vedem mereu pe acasă?! Cred că în mintea lor trebuie să fiu patron sau interlop. Una din două. Nu se riscă nimeni să intre în vorbă cu mine, până una alta…

  2. Sau poate cred ca esti un spion!

  3. E prostituat on-line, e o chestie stiuta de toti vecinii.

  4. Nu cred ca stiu vecinii ce-i aia cyber gigolo.

  5. Cred ca au zis deja la acasa tv. :d

  6. Pingback: Viata (la bloc) in Romania « Jinx's blog

Lasă un răspuns

