Cred ca m-am lasat de fumat

Dap, de luni nu am fumat nimic. Hip, hip, hurray! Dupa o prima zi fara tigari, am inceput sa ascult si notoriul audiobook „In sfarsit, nefumator” de Allen Carr. Suspicioasa initial, pen’ca nu ma extaziaza nimic doar pt. faptul ca e best seller/worldwide famous/fashionable etc, admit ca tipul nu abereaza. Ba dimpotriva, puncteaza foarte precis mecanismele psihologice care inrobesc fumatorii. In plus, m-a facut sa realizez ca lasatul de fumat nu e chiar atat de dificil cum credeam.

Mnoa, sa nu credeti acum ca totul e roz si fluffy. Totusi, nu sunt depresiva si nici nervoasa, in ciuda faptului ca vad/miros/poftesc tigari. Cea mai dificila e senzatia aia ca nimic nu e complet fara o tigare. Si cand zic „nimic”, ma refer la absolut fiecare moment al zilei si la absolut fiecare posibila stare, invariabil insotite anterior de-o tigare aprinsa.

Inchei cu gandul la noi vicii, ceea ce va doresc si dvs.
_________________________________________________________________________________________

Later edit:

Multi vizitatori au nimerit pe blog cautand info despre lasatul de fumat si au gasit doar ce scrisesem mai sus. Am decis asadar sa detaliez un pic experienta, mai ales ca gata! sunt mandra sa ma declar 100% nefumatoare!

In primul rand ideea imi dadea tarcoale de ceva vreme, toate argumentele au avut timp de marinat si digerat, decizia nu a fost una brusca. Motivele intoarse pe toate partile au fost asa: sanatatea, banii si mirosul. Le iau pe rand.

Sanatatea – pe langa stricaciunile interne si lipsa de rezistenta fizica, efectele la vedere alarmeaza si dor cel mai tare (mai alespt. femei). In cazul meu aparitia unor mici pete bej pe fata, lipsa de culoare si luminozitate a pielii, dantura (gustul neplacut/detartraj/pete) si aparitia primelor semne de celulita. Nu pot sa va spun ce nervi si disconfort imi provoca sa observ toate astea. Aspectul asta a contat enorm in luarea deciziei. Iar ideea ca odata cu lasatul de fumat voi rezolva aceste probleme mi-a dat efectiv aripi.

Banii – 10 lei/zi, 300/luna, 3600/an. Renuntand glorios la fumat inseamna mai multi bani pt. haine sau pt. inca un concediu decent sau pt… orice!

Mirosul – respiratiei, al hainelor, al casei. Fumatoare fiind, daca venea langa mine cineva care abia fumase, ma indepartam din cauza mirosului. Nu-l suportam, mi se parea/pare ingrozitor. Si da, realizam perfect ca si eu miroseam exact la fel cand abia stingeam tigara. Hainele trebuiau aerisite daca voiam sa le port mai mult de o data inainte sa le spal, iar casa na, e evident.

Ce m-a ajutat foarte mult in momentele in care mi se facea pofta sa fumez au fost toate motivele astea + convingerea ca am luat decizia corecta. Da, am avut senzatia ca nimic nu e complet si la fel de bun/savuros/fun/cool/ fara tigari, dar a fost o chestie trecatoare. Tocmai pt ca stiam clar ca ma bucuram de fix aceleasi lucruri, la fel de tare, si inainte sa fumez. De-aia a fost important sa procesez rational ca pur si simplu e decizia corecta, care nu tine nici de vreun trend eco si nici de altceva decat de observarea/constientizarea efectelor fumatului.

Orgoliul a contat si el, mai ales ca destui m-au privit cu neincredere si oarecare aroganta cand le-am spus ca m-am lasat. Am auzit chestii de genul „hai, lasa, mai vorbim dupa 1 luna, nu acum dupa 3-4 zile”. Chestia asta m-a enervat si ambitionat in egala masura. Imi venea sa le trag cu ceva-n cap ca nu-si dadeau seama cat de serioasa si hotarata sunt.
In fine, a trecut o luna de cand n-am fumat iar pofta a disparut in totalitate. La fel si reflexul de a aprinde o tigare in situatiile in care anterior o faceam (la suc dimineata, dupa masa, la pc, in oras, la stopuri prelungite, de nervi, la culcare, etc etc).

Important:
– in primele aprox 10 zile am rarit semnificativ activitatile asociate fumatului intensiv (spre ex. statul la calculator sau bautul de sucuri). Apoi, usor, usor le-am reluat fara tigari. De vreo cateva ori mi s-a facut pofta tare sa fumez, moment in care am rezolvat apucandu-ma sa fac altceva. Oricum, ideea e sa nu te gandesti in continuu „aoleo ce-as fuma, ce pofta mi-e, n-am fumat de x ore”, desi asta va fi impulsul, ci mai degraba „ua, cat am rezistat! e pacat sa cedez acum, sunt tare”, blabla.
– in cazul in care chiar simtiti nevoia unui substitut, apa este foarte buna :D Nici nu ingrasa, nu e niciodata prea multa, hidrateaza, ajuta la eliminarea toxinelor, numa beneficii! :)

Repet, cartea/audiobookul lui Allen Carr „In sfarsit, nefumator” a ajutat! Chiar recomand.

15 comentarii

Din categoria Jinx says

15 răspunsuri la „Cred ca m-am lasat de fumat

  1. toata chestia e sa nu bagi nasu`n alcool. daca o faci… ;)in rest, felicitari, fratica }{

  2. fratsica: ar fi extrem de ironic si absurd:) merci )(

    spammer: te gandesti vreodata si la altceva?

  3. baiatucuberea

    Sincer…gandeste-te la tigara APRINSA!!! inchide ochii…trage aer tare dar usor in piept (si lasi capul pe spate) si apoi expiri….usor…exact ca pe un fum…. :D e bine ? :))

  4. baiatucuberea: e nirvana. mai ales ca starea nu e data de fumul de tigara ci de aerul curat.

  5. Nu stiam de ce imi place de tine in ultima vreme.

  6. ioana – habar n-am. Ce stiu sigur insa e ca n-o sa m-apuc sa predic fumatorilor sa se lase.

  7. Viorel

    Cand va veti hotari sa reuntati la „placerea” de a fuma,va asteapta o echipa de sprijin aici :
    http://www.stopfumatul.ro/forum/index.php

  8. diu1

    Bravo. Eu din 10 septembrie sunt la „cura”.

  9. Nefumatorul

    Cartea lui Allen Carr e necesara si suficienta.

  10. si eu am cateva zile sper sa ma tina bafta sitie

  11. catam

    Salut . Eu am fumat de mic copil.Am incercat sa renunt la tigari dandu-mi seama ca nu este deloc benefic organismului dar nu am reusit . Ma lasam pentru maxim o saptamana si apoi reveneam iar la vechiul obicei … fumatul .Spre sfarsitul anului trecut am avut o raceala care nu mai trecea si am facut niste analize si mi-a descoperit pneumonie interstitiala iar la radiografie plamanul meu nu arata prea bine.Atunci am inteles ca trebuie neaparat sa ma las de fumat dar nu prea stiam exact cum sa fac.Un prieten mi-a recomandat un produs natural Noni de care el a auzit la Tv.M-am hotarat sa-l incerc si va pot spune ca a facut minuni in cazul meu .M-am lasat de fumat si m-am simtit si foarte bine !

Lasă un răspuns

