Barbatii, marii soferi

Nu mai pot cu misoginismul asta imbecil refereritor la femeile la volan, in conditiile in care cei mai imbecili soferi, statistic vorbind, sunt barbatii. Io nu-mi amintesc cand am vazut ultima oara la stiri un accident rutier grav provocat de o femeie. In schimb vad aproape zilnic accidente de toate felurle provocate de aia, cum le zice, barbati! Dracu, sunt numiti barbati doar din pricina sexului, ca-n rest devalorizeaza notiunea. Stiti genu, macio menii care au inpresia ca s-au nascut la volan. Aia care, daca in secunda 1 cand s-a facut verde n-ai plecat, te claxoneaza, iti dau flashuri si merg paralel cu tine doar sa te-ntrebe cine dracu ti-a dat carnetu. Nu conteaza ca 100 de metri mai incolo animalu vireaza brusc stanga fara sa semnalizeze si face 3 masini din sens opus sa franeze de auzi scartaitu rotilor. Acu, intreb si io: DAR TIE? retardatule, infectule, frustratule, desheule, mitocanule, cocalarule si primatule, cine ti-a dat carnetu?!
Sper sa mori infipt in primu stalp! Si ca sa nu te simti singur si special, ia-i si pe ceilalti ca tine, jmecheri in trafic si cu gura mare.

Anunțuri

28 comentarii

Din categoria Jinx says

28 de răspunsuri la „Barbatii, marii soferi

  1. strainulx

    …femeile conduc, barbatii se tin de …volan !

  2. Daca femeile nu ar incurca atata circulatia, ar avea timp sa faca si greseli. Intre timp le e frica sa treaca de pe o banda pe alta. Spre exemplu, daca stiu ele ca peste 500 de metri vor face stanga, in oras, ele nu se vor dezlipi de banda a treia oricat de incet ar merge. Daca cumva stiu ca ele fac stanga la sensul giratoriu de la intrare din Bucuresti, se vor pozitiona pe banda a doua la Cernavoda si nu o vor parasi decat cu mari insistente si flashuri.

    Si mai nasoale sunt femeile care conduc de sarbatori sau cand beau barbatii… Exemplu si pentru asta: ma intorceam de Paste de la rude, pe A2. La un moment dat prind din urma un Matiz alb, pe banda a doua. Mergea cu 110-120. Pe prima banda era liber pe cateva sute bune de metri. In fata, pe banda a doua, iar nu avea nimic. Accelerez in spatele lui. Cand ma pregateam sa semnalizez stanga, sa ii dau de veste ca vreau sa il depasesc, vad ca face brusc dreapta pe prima banda. Ok, imi zic si trec. Cand trec ma uit in dreapta si era o tanti care gesticula si imi facea nervos semn cu mana larg, sa trec si sa o depasesc, in timp ce din gura spunea ceva ce nu putea fi de bine. WTF? Calm, femeie! Dupa ce am depasit-o a trecut din nou pe banda a doua desi nu depasea pe nimeni. Probabil ii era frica sa nu pice de pe sosea. Astfel de specimene ar trebui supuse examenului psihologic si sa li se ridice dreptul de a conduce.

  3. @nashu_mare – nu neg ca sunt si femei timorate sau haotice la volan, le-am intalnit si eu. dar prejudecata generalizata ca femeile la volan sunt varza, e total falsa si nedreapta.

  4. Nu, evident ca nu. Nu vorbim in cifre absolute, doar in statistici.

    Ah, apropo, pot sa recunosc cu o precizie de 99,99999999% ca soferii unor anumite masini sunt femei, chiar daca le vad doar din spate. Cred ca le stii si tu’: merg intre doua benzi, cu viteza mai mica decat restul participantilor la trafic, au usa de la sofer intredeschisa, sunt hatchback-uri rosii, din astea… :D

    Regula: ai 3 secunde in care sa ridici piciorul de pe frana la semafor cand se face verde, altfel dau flash. :D Timpul se reduce la zero secunde daca vad ca nu te uiti la semafor.

  5. spui in gand unu, doi, trei sau dai drumu la cronometru? :P

  6. 1. Despre tipul de şoferi de care povesteşti tu aici, aşa să fie, cum spui tu.
    2. Cele mai multe accidente sunt produse de bărbaţi pt. că cei mai mulţi soferi sunt bărbaţi. E o chestie simplă, de statistică.
    3. De acord, în rest, cu ce spune nashu_mare. În 99% din cazuri recunosc o femeie la volan după modul în care încurcă circulaţia. Îmi pare rău, dar femeile OK la volan poate că însumează 20% dintre şoferi.

  7. Well, traffic!
    Stiu cateva femei care „bat” de la distanta 90% din barbati in materie de condus. Dar pentru mine toti participantii la trafic sunt bolovani in miscare si ma astept la orice.
    FACT: noi, stirpea asta purtatoare de penix, suntem niste magari. De la barbati insa stii de regula la ce sa te astepti. Sunt previzibili si isi cam dau ei seama ca forteaza nota.
    Femeile care o comit sunt insa infinit mai subtile si au o inocenta absolut dezarmanta. Exempli gratia (toate sunt reale):

    Vrea Unul sa ajunga pe banda ta; il simti cum te inghesuie. E clar ca o sa iti taie fata. Ii faci loc sau nu. Chestie de kwae. Nu-i faci, iti arata obrazul. Il injuri oricum… O femeie nu ti-ar facea asa ceva: ea intra direct in banda ta. Vrei, nu vrei, ii faci loc. WTF?!?! A, nu te-a vazut :D
    Sau:
    Da sa intre pe bulevard de pe o straduta laterala: Sens unic, 3 benzi: se uita pudent in DREAPTA, se asigura ca nu vine nimeni pe contrasensul ei si… pleaca. Perfect inocenta! Tu ramai cu volanu`n mana…
    Sau:
    Tot trei benzi. Sta cuminte la semafor pe banda I, dar DE FAPT vrea sa o ia la stanga ;). Se face verde. Un magar tipic te pune in tema: ar ambala motorul, ar semnalizea stanga, ar porni in tromba taind calea celorlalti: ei l-ar injura, el le-ar arata FINGARU. Faza previzibila…
    O femeie n-ar face o asemenea magarie. Ea pleaca normal, dar o vezi cum incepe sa se „strecoare” si trece prudeeeeeent peste toaaate celelalte benzi… Ce!? ati vazut ceva? :D (Muah! Manca-ts-ash ochii tai frumosi!)
    Sau:
    Gheatsa-sticla: noi toti machitsi: cine conduce? Ea! Toti merg cu 15-20 la ora, ea cu 60. Intersectie. Asa matoliti cum suntem, tot apucam sa strigam: E ROSUU! Toti ceilalti franeaza. Ea trece linistita: „Nu puteam frana ca era gheatsa” :D

    Si ultima: vrea sa dea examen pentru carnet. Repetam semnalizarea:
    – Ce faci cand vrei sa o iei la stanga?
    – Semnalizez stanga cu cel putin… bla bla. Stie.
    – Dar la dreapta?
    – Semnalizez dreapta… Stie.
    – Dar cand vrei sa o iei inainte? (h h h) – Se gandeste putin, apoi zice:
    -Semnalizez cu amandoua!? :D (Isn`t she lovely!)

    Toate acestea fiind zise, opinia mea finala e ca femeile au farmec chiar si cand conduc prost. Cum ai putea sa nu le iubesti? CUM? :)

  8. jinx, sa inteleg ca ai avut ceva neplaceri in trafic si ti s-a imputat faptul ca esti femeie? :) shit happens, nu o pune la suflet. insa, barbatul ala, cand vede pe cineva gresind, face cu ou si cu otet. daca e femeie, are un argument in plus: ce sa faci, femeie la volan.
    in schimb, peste 5 minute, greseste el, zice: toti gresim, cu zambet intelegator pe fata :)

  9. jinx, presupun că eşti o reprezentantă a sexului frumos, din articolul dumitale. Ce mi-ar place să văd la tine, este să apreciezi un lucru, o anumită situaţie, prin prisma pură a acesteia, fără a generaliza. Pentru că nu este cazul de generalizare. Veşnicile contradicţii dintre feministe şi bărbătişti, nu au nicio treabă cu aceleaşi contradicţii, dar la volan.
    Dacă vrei, încerc să-ţi explic nişte chestii, subliniate şi de către ante-scriitorii mei:
    Poţi recunoaşte uşor o femeie la volan, chiar dacă n-o vezi. De ce? Simplu: bărbatul vede maşina ca pe o prelungire a sa, ca pe o mână de cyborg dacă vrei, devenind creierul maşinii, nu pilotul. Femeile în schimb, se văd mici, încercând să controleze nişte butoane, manete, volane, care, la rândul lor, controlează maşina. De aici cred eu că vine această diferenţă. Bărbaţii domină prin brutalitate şi simplitate, femeile prin subtil şi complexitate. La volan.

    Iar acum, ca să-ţi demonstrez că nu este semn de misoginism că (probabil) primeşti flashuri şi claxoane în trafic, voi face trimitere la o chestiune oarecum generală a bărbaţilor români.
    Aceştia, în micimea lor, îşi formează un ţel în viaţă din a avea o maşină. Este punctul culminant al vieţii lor, ziua când şi-au luat maşină. De ce? Pentru că sunt prea obtuzi pentru a vedea valori mult mai frumoase şi mai simple, şi prea înguşti pentru a face un calcul simplu: în maşină petreci cam o jumătate de oră pe zi, iar în casă (spre exemplu), cam 6-10 ore. Aici nu vorbesc despre şoferii profeionişti, care sunt o rasă deosebită, a căror puturoşenie o voi descrie pe viitor pe blogul unde …. activez. :)

  10. @motanes – amin :)
    @Anarchaeus – mi-ai devenit foarte simpatic :D
    @zaqk – daaa, asa zic si eu! :)
    @domnukalu – good point cu masina ca valoare suprema. bine ai venit :)

  11. io am avut 2 accidente in 5 ani..
    un bou care a trecut pe rosu, cu politist in intersectie si in care am intrat cu multa gratie si putina viteza (thank god).. si care culmea, a facut si scandal, a mituit si politistul, si eventually – m-a mituit si pe mine.
    si o simpatica, care la universitate la stop, a plecat inapoi in loc de inainte cu matizul ei dragalas, cu care am stat 3 ore la coada la politie, ne-am hlizit si am continuat la un cico ‘aventura rutiera’..
    mi se pare destul de relevanta ca si ‘patologie’ statistica a accidentelor :) deci eu prefer femeile.. chiar si in trafic.

  12. eu dau de carnet zilele ăstea…România fereşte-te!!!

  13. @pinky – nu aveam nici un dubiu ;)
    @adelina – break a leg or knock ‘em dead :D

  14. ipo

    As face doua mici remarci. Una este ca procentul femeilor care nu stiu care-i stanga si care-i dreapta e mai mare decat al barbatilor cu aceeasi deficienta. nu pot sa spun de ce, daca pe vremea lui Ceausescu cand faceai armata le incurcai iti dadea sergentul doua AKM-uri sa le tii in fiecare mana si sa le ridici alternatin strigand: „Asta-i stanga, asta-i dreapta” de 100 de ori. Acum nu se mai face armata, ma rog.
    A doua remarca tine de faptul ca intr-adevar, in afara de nevasta lui Paunescu, nu-mi aduc aminte de accidente mortale facute de femei (desi eu nu ma uit la stirile de la ora 5).

    In rest sunt de acord in general cu nashu_mare. Desigur, fara sa fiu inginer! :)

  15. e vorba de civilizatie, si de respect al partenerului in trafic.
    nu inseamna ca esti un sofer bun daca faci flashuri in primele 3 secunde sau claxonezi de mama focului la fiecare semafor. ci doar un tampit. in bucuresti daca te grabesti trebuie sa o iei pe jos uneori. iar noi toti vrem sa ajungem cat mai repede la destinatie.

    daca femeile conduc „ca niste femei” sa stiti ca am gasit cu volanul in brate si niste barbati „ca niste femei”. incepand cu autoturisme mici, pana la tiruri care au incercat sa ma striveasca sau autocare care au iesit din refugiu fara sa se asigure. si pariu fac ca ultimii doi erau barbati.

    imi este mai frica de „barbatul” atotsoferist si „stapan” pe dacia lui, decat o mamaita cu ochelari de borcan si cocosata peste roata ei de directie. de ea stiu ca tb sa ma feresc; el este un badaran total si este mai mult decat imprevizibil.

    iar acum va las… cu voia voastra ma duc sa incurc circulatia ;))

  16. @ipo – cu stanga si dreapta sunt de acord, am si eu problema asta in general, insa la volan nu! ;)
    @Andra bine ai venit si bine ai comentat :)

  17. @Andra, presupun ca in mod normal stii ca autobuzele au prioritate atunci cand ies din alveolele statiilor si acum doar te-ai facut ca ai uitat.

  18. nu si cand eu depasesc (drum intre localitati), sunt pe contrasens (regulamentar) si autocarul iese din refugiu neasigurandu-se si in fata ! ;)

  19. Cate benzi erau pe sens? Circulai pe banda de langa bordura lui? Trebuia sa incetinesti si, la nevoie, sa opresti si sa ii acorzi prioritate ca sa poata iesi din alveola, indiferent de directia ta de mers.

  20. nashu_mare, ti-a casunat pe ea? :D era autocar, nu autobuz, deci despre ce alveola vbim? si daca era in depasire pe contrasens cum sa fie langa bordura? :P

  21. Legea zice de mijloace de transport in comun (intra si autocarele aici atat timp cat opresc in statii) si de prima banda de langa alveola (aflata langa bordura sau acostament), adica in asa fel incat mijlocul de transport in comun sa poata iesi in trafic, dar nu pe mijlocul drumului. Daca era in depasire inseamna ca se afla pe banda aia, deci langa acostament.

  22. nashule, nici nu ma obosesc sa citesc ce ai scris, pt ca nici tu nu te-ai obosit sa citesti ce am scris eu. deci si prin urmare:

    in fata mea o masina
    ma inscriu in depasire, peste linia intrerupta care separa sensurile
    ajung pe contrasens in mom cand depasesc
    auto…. car/buz, masina … ce vrei tu….
    care era cu fata spre mine (respectiv a masinii care o depaseam)
    -in stanga mea cum ar venii-
    iese din refugiul lui (refugiu de pamant, nesemnalizat, adica era pe marginea drumului in tzarana)
    si ma trezesc nas in nas cu el
    pe banda lui,desigur
    trebuie sa desenez ?

    acolo nu exisita statie… pentru ca daca citeai! vedeai ca am scris intre localitati…
    iar in campia lu papuc nu exista statii cu refugiu…
    ptr ca de obicei lumea nu se duce cu autobuzul ca sa ramana in camp, ci ia caruta

    daca nici de data asta nu ai inteles…. promit ca o sa „scriu” o carte, si o fac de colorat!

  23. Pai daca tu nu te obosesti sa citesti ce am scris eu, doua randuri, de ce sa citesti si legea, care zice ca in afara localitatii toate statiile au alveola (adica mijloacele de transport in comun opresc in afara carosabilului pentru a permite coborarea si urcarea pasagerilor )?

    Si eu ce sa inteleg din comentariul tau care zice „refugiu”? Ce e ala refugiu de pamant si de unde stiai ca nu era alveola in momentul in care te-ai apucat sa depasesti? Cum diferentiezi o statie de o „nestatie” cand e un autobuz acolo venind din fata?

    Refugiile sunt zone pentru pietoni aflate pe carosabil, ca la tramvai (a se citi in mijlocul drumului). Din partea mea poti sa scrii si o carte de colorat, atat timp cat nu mai dai lectii de circulatie.

  24. =)) vai … esti grozav
    nu am zis ca oprise in „refugiu” sa lase pasageri. nici nu avea cum, ca stiu zona.
    poate oprise sa faca pipi :)) te-ai gandit?
    asta insemna ca nu trebuia sa se asigure cand s-a inscris in circulatie?

    „prietene” ai demonstrat existenta modelului de „mascul” care tine cu orice pret sa aibe dreptate.
    si care pleaca de la premisa „femeile sunt soferi dezastruosi” (si nu numai).
    sigur nu erai tu la volanul autox?… ca prea vrei sa ii sustii cauza cu orice pret.

    iar eu nu am dat lectii de circulatie….lol… ci am povestit ceva
    ca n-a fost pe placul tau, sau ca ai (mereu) ceva de comentat… liber
    eu am incercat sa fiu rabdatoate, dar nu o sa polemizez asta cu tine la nesfarsit.

    sarbatori fericite!

  25. Nu tin cu orice pret sa am dreptate dar de cele mai multe ori se intampla sa am. Am aplicat legea pe ce ai povestit tu, refugiu fiind o chestie pentru pasageri/pietoni. Atat. Din ce vad, cred ca pot sa am incredere in povestirile femeilor la volan in aceeasi masura in care pot sa am si in ale pescarilor, doar ca ei, in sinea lor, stiu sigur ce s-a intamplat. De fapt, hai sa nu generalizam, sa spunem de incredere in povestirile tale.

    Mazel Tov si tie!

    Te las cu un filmulet educativ:

  26. Mats

    Uhm I want my beib to drive the car e mai sigur :))

  27. Si totusi cum se face ca majoritatea accidentelor (mortale sau nu) sunt facute de barbati, care chipurile ar fi soferi inascuti ? Mda. Barbatii sunt cei care fac curse intre ei pe sosele, care conduc iresponsabil, care se sterg cu regulile de circulatie la fund, care ornamenteaza plopii si stalpii cu cadavrele lor, care conduc muci sau adorm la volan, care au road-rage. Fiecare barbat la volan traieste cu iluzia ca este un Michael Schumacher si toti ceilalti in jurul lui in trafic sunt incompetenti. Sunt orbiti de orgoliu si supraestimare
    a propriei competente la volan.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s